România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa. Trenurile circulă mai încet ca în comunism

România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa. Trenurile circulă mai încet ca în comunism

România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa. Iar în clasamentul mondial ne depășesc și Moldova sau Bangladesh.

Un drum cu trenul de la București la Timișoara durează mai mult decât cu unul cu mașina, iar biletul poate fi și de două ori mai scump decât cel de avion. Trenurile circulă mai încet decât în anii 90′.

Cu peste 11.000 de kilometri de cale ferată, România are una dintre cele mai extinse reţele feroviare din Europa. Dar şi printre cele mai prost întreţinute.

CFR-ul nu reuşeşte să repare sinele aşa că introduce an de an mii de restricţii de viteză, motiv pentru care trenurile circulă în prezent cu o viteză medie de 43 km/h, mai încet decât în timpul perioadei comuniste.

Ionuţ Ciurea, preşedinte Asociaţia Pro Infrastructura: ”Aproximativ 70% din reţea prezintă degradări mari, restricţii mari de viteză.”

La Balota, unul dintre punctele negre ale reţelei feroviare, trenul se zgâlţeie pe şine, iar zgomotul frânelor devine asurzitor.

Aici viteza maximă este restricţionată la 30 de kilometri pe oră. Această linie este luată la picior  zilnic. Pe aici trec trenuri cu mii de călători. Lipsesc  şuruburi de prindere, plăcile de metal încep să tremure, la fel şi şuruburile care nu mai au priză în traversele putrezite.

Şinele au fost reparate cu tot felul de improvizaţii care pot ceda în orice moment. În vârful dealului, întro zonă inundată, traversele plutesc pe mâl.

În ultimii 8 ani 7 trenuri au deraiat pe Balota din cauza şinelor proaste. Anul acesta CFR a primit 40 de milioane de lei pentru reaparații. Insuficient !!!

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *